Selasa, 12 Agustus 2014

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » » » » Suspek Penembakan di Lapangan Terbang LA Berharap Mati Ketika Berbalas Tembak

Suspek Penembakan di Lapangan Terbang LA Berharap Mati Ketika Berbalas Tembak

02 Nov 2013

 
foto: abc news
Jakarta - Polis  telah menangkap suspek penembakan di Lapangan Terbang Internasional Los Angeles. Lelaki itu,   Paul Ciancia  dipercayai berharap untuk mati dalam insiden berbalas tembak dilapangan terbang itu .

"Di TKP ditemukan catatan yang berakhir dengan huruf NWO," ujar sumber penegak hundang-undang.

Menurut sumber, NWO diyakini merupakan singkatan dari kata New World Order. Ia juga mengaku menemui kaliber 0.223 di sekitar tempat kejadian.

"Sebelumnya, ayah Ciancia yang menghubungi polis di Newark, NJ. Dia khuatir anaknya bunuh diri," kata KeTua Jabatan Polis Pennsville, Allen Cummings seperti dilansir dari ABC News, Jumaat (1/11/2013).

Cummings mengatakan, sang adik juga menerima pesan singkat dari Ciancia. Pesan tersebut berisi komentar tentang kesejahteraan dan keinginan Ciancia mengurus hidupnya sendiri.

"Kemudian petugas mendatangi apartemen Ciancia dan berbicara pada rakan sekamarnya," katanya

Ketika di lapangan terbang, petugas menyedari bahawa Ciancia adalah lelaki bersenjata itu. Petugas juga yakin bahawa Ciancia bertindak sendiri.

"Namun kami akan siasat apakah dia punya hubungan dengan pengganas dalam negeri," ujar Cummings.

Penembakan tersebut dilakukan dengan senapang serbu. Ciancia mengancam cara kerja screeners lapangan terbang. Ia melepaskan tembakan sebelum melanjutkan ke daerah screening di mana ia menembak petugas pentadbiran keselamatan lapangan terbang  .

Sumber:detikNews

Tidak ada komentar:

Posting Komentar